Cześć Mireczki, chyba…

Cześć Mireczki,

chyba zrobiłem bardzo duży błąd i wczoraj zakupiłem zewnętrzny dysk twardy WD My Book 8TB na allegro (firma WINTEL s.c):
https://allegro.pl/oferta/dysk-zewnetrzny-wd-my-book-8tb-wdbbgb0080hbk-eesn-8305933299

Niestety dysk jest na 99% uszkodzony. Nie jest wykrywany ani w Windowsie 10 ani pod Linuksem. (Pod Windowsem Menedżer dysków zwraca błąd: „Urządzenie nie jest gotowe” podczas próby inicjalizacji).

Paczka była zapakowana OK. Nie było żadnych mocno widocznych uchybień w pakowaniu.

Znalazłem też opinie na Googlach o firmie WINTEL SC:

„W ogole nie nadają się do oceny. Sprzedają od razu wadliwe towary i odrzucają reklamacje. Wszystko popsute zprzez klienta. W razie reklamacji grożą Ci sądem, że chcesz ich okraść. Tysiace złotych w plecy do odzyskania tylko w drodze sadowej.”
Podejrzewam, że uszkodzony dysk to nie jest przypadek.

Jeszcze nie kontaktowałem się ze sprzedawcą. Pierwszy raz mi się zdarzyło takie coś, że wysłano mi uszkodzony towar.
Co w takim wypadku zrobić? Reklamować u sprzedawcy? Czy jest jakiś szybszy sposób niż reklamacja u sprzedawcy?

#pomocy #komputery #dyski #wd #afera #sklepyinternetowe #allegro #wintelpl #wintelsc #zalesie